onsdag 8 september 2010

Onsdag:)

Dagen började med dagis, vinkade glatt ute till mamma idag, men när mamma gick mot grinden så förstod ja att hon skulle gå utan mej:( Lite gråt vart d, men eft 1 minut så va det över, för jag hade fullt upp m att stöka på ute =)
Har verkligen hittat skogen, där äre såå skojjsigt:) & bakom knuten på dagis, finns d en slänt där bruklar jag hålla till jämt när mamma ska hämta mej=) Haha, en slänt, ganska brant, men jag är duktig & hålla balansen tycker fröken I, å jag går inte längre upp om ja känner att ja inte riktigt fixar d :)
Idag har jag mest varit utomhus, bara ätit lunch inne:) Idag serverades d köttbullar & mackisar ;), d är såå gott, brukar ja äta mkt härhemma oxå! Smassskis!
Sov lite middag, dock inte så länge, vaknar när jag tycker att jag sovit klart=) Kan va allt mellan 30 min till 1 timme ;) Sover gör ja fortf i vagnen, m min gosehund som jag fick av pappa osså nappen förstås ;) Märkt m mitt namn! Mamma kom på att man kan ju faktist märka nappar, hon satte en vit tejpbit & skrev mitt namn på, m en märkpenna, håller kanon:) Inge namnnappar behövs här inte, när man har en sån smart mamma:D!
Tiden går fort därnere på dagis, medans ja va där i 5 timmar så hade mamma legat i hemma, först tvätta hon, plocka överallt, & sen slutligen städa hon badrummet.. :) Fanns mer hon ville göra, men hinner inte allt säger hon :) 5 timmar går fort!
Jag tycker att d är alldeles lagomt, men skulle mamma få jobb nån dag så blir jag där länge iaf tills pappa slutar, tills efter 3 :)
1 timme längre..är inte så mkt längre så:)
Efter dagis, så gick jag & mamma till ÖB för att köpa diskmedel, & möta pappa förstås, då ringer gammelmormor när vi är därinne för hon ville så gärna träffa lilla mej, å vet ni, jag fick marknadsslant att ha i min fina nya plånbok. tack snälla gammelmormor ;) synd att vi inte hann ses nå länge, men hon har lovat att komma å hälsa på mej när ja är ledig från dagis till veckan kanske :)
Vart middag sen när vi kom hem, idag åt vi Fiskpinnar & potatis m rem sås till ;) Mamma & pappa åt snällt, men jag ville inte sitta still:S! Hade för mkt myror i brallan =)men fick i mej lite fisk iaf:) åt ju jättemkt till lunch & mellis :) så d gjorde inte så mkt sa mamma :)
mamma & jag gick ut till lekparken eft middagen, började med att gunga:) Man får dock inte gunga mej för fort, för då blir jag rädd :( men lite fart vill ja iaf ha!
Sen så hörde ja nån ropa "Vilgot" Heej, å då måste man ju va artig tillbaks å heja tillbaks;) Då va det en dagiskompis mamma som hade känt igen mej i gungan, hihi så då måsta ja bara ner & leka m hennes söner :) Åkte lite rutchkana :) Sen fick jag låna en av killarnas dockvagn, som jag inte vill släppa i första taget, den va kuuuuul. Körde rally m den upp & ner i gymnbacken:) Tack för att jag fick låna;)
Dax sen för att gö kväll, för kl va straxt före sju. Kvällsfika & direkt i säng!
BOOOM! Nu sover ja.. nöjd efter en härlig dag m MKT friskluft:)

Imorron väntas dagis igen:) Undrar redan va man ska hitta på då? :) Finväder äre nog iaf, lika fint som idag:)

Inga kommentarer: